Hot Now

Nepotrivirea culturală și ce prejudecăți ascunde în recrutare

04 08 2016, Career Advisor , Comenteaza, 2.511 afisari

Ca recrutor extern, se întâmplă adesea să derulezi un proiect de recrutare pentru un client și să constați că tocmai candidatul pe care tu îl considerai „ideal” pentru poziția vacantă este respins din motive de nepotrivire culturală (cultural fit) cu organizația.

Situația este cu atât mai frustrantă cu cât, în realitate, această „nepotrivire culturală” ascunde, de cele mai multe ori, prejudecăți sau erori în evaluare cu care este greu sau aproape imposibil să te lupți din afară. Iar momentul în care trebuie să îi oferi candidatului respins un feedback valoros din care să înțeleagă exact care a fost problema și ce ar trebui să îmbunătățească pentru a avea mai mult succes la următorul proiect de recrutare este unul cel puțin dificil atunci când nu știi decât că… nu a făcut dovada faptului că s-ar putea integra ușor în echipă.

Pentru a evita astfel de situații, articolul de pe Sourcecon pe care vi-l recomandăm azi, atrage atenția asupra unor subiecte care trebuie discutate cu clientul pentru care se derulează proiectul de recrutare pentru a înțelege mai bine unde sunt sursele potențiale de „nepotrivire” a candidatului cu organizația precum și caracteristicile sociale ale echipei în care trebuie să se integreze noul venit.

Ce trebuie știut înainte de a începe evaluarea pentru un post vacant?

  1. Care este alcătuirea demografică a organizației (procentul de femei vs. cel de bărbați poate spune lucruri interesante despre cultura organizațională);
  2. Care este procesul de evaluare în cadrul organizației și care sunt riscurile ca un candidat din afară să îl perceapă ca fiind discriminatoriu? (orice discriminare, percepută sau reală, riscă să afecteze esențial brandul angajatorului pentru care se derulează recrutarea)
  3. În ce măsură există diversitate în echipa de management? (mai ales la noi, „tavanul de sticlă” este cât se poate de real în foarte multe organizații)
  4. Există o preocupare pentru diversitate în abordarea echipei de management? (de exemplu: dacă un manager este convins că doar un bărbat poate face față jobului pentru că are doar bărbați în echipă, va fi foarte greu să îl convingi să accepte pe lista scurtă profile de femei)

Aflați mai multe informații despre modul în care o cultură organizațională deficitară își poate ascunde prejudecățile folosind sintagma „nepotrivire culturală” pentru a respinge candidați relevanți citind tot articolul You Can’t Sit With Us: The Truth About Cultural Fit.

Adauga comentariu

Cele mai noi

În acest an, training session-urile se axează atât pe dezvoltarea personală, cât și pe cea profesională. Deoarece adaptabilitatea reprezintă una dintre cele mai importante și căutate abilități soft, anul acesta ne-am adaptat și noi! Evenimentul se va desfășura în mediul online astfel ești la un click distantă de o saptamână gratuita în care vei avea […]

Detalii

Legislația privind prevenirea și sancționarea discriminărilor și cea privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați au fost modificate de un act normativ ce se aplică de luni. Astfel, de-acum e considerată formă de discriminare și hărțuirea morală la locul de muncă, salariații hărțuiți putând fi despăgubiți, în urma deciziei unei instanțe […]

Detalii

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter