Secțiune susținută de

Profesioniștii din generația C – cine sunt și cum ajungem la ei

Portal HR \ Actual \ Profesioniștii din generația C – cine sunt și cum ajungem la ei

S-a vorbit (și s-a scris) mult despre generația Y în ultimii ani. S-au făcut predicții, studii, s-au elaborat profile cheie pentru a înțelege ce îi motivează pe cei născuți între 1980 și 2000.

Printre cele mai importante concluzii ale acestui efort de înțelegere și atragere a profesioniștilor din acest grup este cea legată de modul în care ei comunică. Este evident că își petrec mare majoritate a timpului online, interacționând pe rețele sociale.

Această trecere de la comunicarea uni-direcțională la cea multi-fațetată și în timp real a obligat companiile să își regândească strategiile de atragere de talente și să acomodeze în politicile lor de resurse umane concepte precum brand de angajator sau recrutare socială. Dar tot în acest efort de adresare mai eficientă a nevoilor noii generații, este posibil ca mulți să-și fi dat seama, așa cum subliniază și autorul articolului pe care vi-l recomandăm azi, că, deși am pornit de la un anumit segment de vârstă, este util să înțelegem că tinerii nu sunt singurii care își investesc resursele de timp și energie în rețele sociale, networking online etc.

Astfel, putem defini o nouă categorie de profesioniști, Generația C, pe care o vom delimita nu prin intermediul unor repere de ani, ci prin definirea unui set apare de obiceiuri de viață profesională dar și personală.

Termenul Generația C nu este nou. În 2004, s-a vorbit despre Consumatorul Conectat care impune definirea acestei tipologii de profesioniști. Creatorul expresiei, analistul digital Brian Solis, a subliniat faptul că oricine integrează tehnologia în rutina zilnică, indiferent de vârstă, face parte din această categorie. Ceea ce contribuie la elaborarea unui stil de viață digital (sinonim cu Generația C) este modul în care oamenii folosesc tehnologia, de la accesarea rețelelor sociale la utilizarea telefoanelor sau electronicelor inteligente.

Iată, așadar, câteva din trăsăturile Generației C (esențială pentru succesul oricărui business în clipa de față):

  1. Nu este vorba de o categorie de vârstă, ci de o mentalitate.
  2. Ceea ce îi diferențiază de celelelate categorii nu este statutul lor social, ci conectivitatea.
  3. Membrii ei nu doar „stau” online, ci sunt implicați activ în comunitățile pe care le cultivă.
  4. Au nevoie de colaborare și interacțiune.
  5. Tăiesc mult în zona digitală, migrează cu ușurință de la tabletă la telefon, sunt prezenți pe mai multe platforme în același timp.
  6. Nu consumă niciodată pasiv, au ceva de spus despre orice.
  7. Nu se bazează pe știrile tradiționale, își iau informația din „stream”-urile rețelelor în care sunt prezenți.
  8. Comentariul este cel puțin la fel de important ca cititul textelor.

Cum ajung companiile la cei din Generația C?

  1. Mijloacele tradiționale de comunicare nu funcționează.
  2. O recomandare pe Facebook, un Tweet sau un emoticon valorează mai mult decât un mail.
  3. Informațiile trebuie să atragă, să justifice „click” și „share”.

Acestea sunt doar câteva din ideile dezvoltate în articolul Millennials Are Dead. Long Live Generation C. Citiți-l pentru a înțelege de ce au companiile nevoie de Generația C și ce trebuie să facă pentru a ajunge la acești profesioniști.

Save

Save

Save

Data articol: noiembrie 9, 2016

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam