Hot Now

Recrutarea

29 09 2010, Portal HR , Comenteaza, 6.686 afisari

Fie ca este vorba de un singur post sau de o serie de pozitii pentru care trebuie angajate persoanele potrivite, succesul procesului este dat intr-o masura importanta si de actiunile care preced derularea sa efectiva.
Orice proces de recrutare si selectie in cadrul unei organizatii incepe de la identificarea unei nevoi concrete de completare a unui post vacant (pentru mai multe detalii privind motivele existentei unui post vacant vezi articolul Identificarea nevoii de recrutare).

In momentul in care s-a identificat nevoia de recrutare se poate defini in mod coerent si profilul cautat. Este vorba aici atat de elaborarea fisei de post sau de actualizarea ei, dar si de creionarea celorlalte cerinte specifice, “desenarea” unui “portret robot” al candidatului cautat. In cazul in care aceasta etapa este trecuta cu vederea, riscurile de a incepe un proces de recrutare sortit esecului sunt foarte mari. Un proces de recrutare bazat pe cerinte vagi sau neactualizate la realitatile pietii si organizatiei va duce in mod inevitabil la rezultate neconcludente.

Prin recrutare intelegem toate actiunile pe care le intreprindem (odata ce avem definita nevoia si profilul cautat) pentru a atrage o baza de candidati relevanta din care sa il putem selectiona pe cel mai potrivit si pentru a “activa” aceste resurse in cel mai eficient mod posibil.

Atragerea candidatilor se poate face prin mai multe metode, in functie de natura postului cautat si de gradul de confidentialitate al procesului de recrutare.

Metodele clasice de atragere a candidatilor sunt:

1. anuntul de recrutare publicat in media traditionala sau pe internet
2. externalizarea procesului de recrutare
3. Selectia in baza de date proprie
4. Recomandarile interne
5. Networking/ activarea retelei de contacte

Alegerea metodei de recrutare/ atragere de candidati trebuie sa aiba intotdeauna in vedere natura si gradul de senioritate al postului. Este foarte posibil ca un anunt de recrutare clasic sa nu dea rezultatele dorite pentru pozitii de management, dupa cum un anunt pe internet poate sa fie mult prea putin vizibil pentru o pozitie de muncitor necalificat.

In anumite cazuri, procesele de recrutare sunt eficientizate de existenta unor aplicatii standard.

In concluzie:

Etapele oricarui proces de recrutare eficient ar trebui sa fie urmatoarele:

1. identificarea nevoii
2. definirea profilului
3. identificarea surselor
4. activarea surselor
5. colectarea aplicatiilor

Adauga comentariu

Cele mai noi

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]

Detalii

Astăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]

Detalii

Discuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]

Detalii

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter