Hot Now

Reteaua de contacte

29 09 2010, Portal HR , Comenteaza, 6.609 afisari

Cu resursele pe care le pune la dispozitie internetul, crearea unei retele de contacte valoroase incepe sa fie din ce in ce mai putin un apanaj al comunicarii directe si din ce in ce mai mult o consecinta a utilizarii inspirate a instrumentelor disponibile.

Activarea retelei de contacte (networkingul) s-a dovedit de multe ori una dintre cele mai eficiente modalitati de identificare rapida de profile interesante (mai ales in cazul pozitiilor care necesita seturi deosebite de competente).

Iata enumerate cateva din modalitatile de construire a unei retele de contacte eficiente care poate fi utilizata cu succes in identificarea de candidati potriviti pentru o pozitie vacanta:

  1. implicarea in evenimente de business (fie ca este vorba de subiecte economice generale, fie de targuri/ conferinte specializate pe anumite teme cheie) si interactiune cu cat mai multi participanti.
  2. inscrierea ca membru pe diferite retele/ site-uri/ forumuri care permit dialogul/ interactiunea.
  3. cultivarea relatiilor cu profesionisti din diferite domenii prin stabilirea de intalniri, discutii etc.
  4. construirea si gestionarea unei baze de date de candidati potentiali din diferite zone functionale (o baza de date este de cele mai multe ori o “baza de contacte”, candidatii buni care au fost bine tratati dovedindu-se de multe ori surse foarte bune de profile potrivite).

Retelele sociale sunt printre cele mai “la moda” modalitati de networking. Linkedin este de departe una dintre cele mai utilizate, cu peste 35 milioane de utilizatori si conectare gratuita mai ales in scopuri de business. Internetul este insa populat si de multe alte astfel de retele, mai mult sau mai putin cunoscute, Facebook, Meettheboss, Ryze, Talkbiznow, XING, ce maresc considerabil spatiul virtual de comunicare si posibilitatile de networking.

Activarea unui anunt de recrutare intr-o retea de contacte se poate face atat informal (descrierea postului fiind in aceasta situatie mai degraba orientativa si scotand in evidenta anumite aspecte provocatoare/ atractive), fie formal prin intermediul unui anunt platit (Linkedin ofera aceasta posibilitate in mod asemanator cu site-urile de joburi), cu posibilitatea de “recomandare” a jobului catre persoane potential interesate sau cu profile atragatoare pentru angajator.

Ca si modalitate de identificare a profilelor interesante, networking-ul se poate dovedi rapid si putin costisitor, atata vreme cat consistenta si relevanta retelei a fost construita in timp printr-un efort constant si sustinut.

O retea de contacte eficienta nu se dezvoltă peste noapte. Mai mult decat atat, relevanta profilelor primite in urma activarii unei astfel de retele trebuie vazuta in context. Astfel, calitatea profilelor recomandate creste odata cu increderea pe care “persoanele de contact” o au in persoana catre care se face recomandarea, dar si direct proportional cu claritatea informatiilor transmise si realismul lor.

Save

Adauga comentariu

Cele mai noi

Discuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]

Detalii

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]

Detalii

SoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală  în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]

Detalii

Mullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter