Rolul recrutorului in integrarea noului manager

Cand poti spune ca un proces de recrutare a avut succes? Nu e oare riscant sa afirmi acest lucru atunci cand pozitia vacanta a fost completata? Recrutarea candidatului (aparent potrivit) poate sa fie in sine un indicator intermediar de performanta pentru responsabilul de HR, dar proba de foc si dovada categorica a succesului este data de masura in care noul angajat se integreaza si performeaza in organizatie.
Acesta este principalul motiv pentru care viziunea conform careia munca recrutorului se termina in momentul in care candidatul este angajat e una complet eronata. Din incapacitatea de a intelege acest lucru se nasc multe din problemele de care se plang celelalte functii din organizatie: impactul limitat al HR-ului, viciile de intelegere a responsabilitatilor si cerintelor de performanta ale postului, profilele neadecvate etc.
A cui este vina ca se intampla asa? In termeni obscuri, am putea spune ca a sistemului. Daca HR-ului i s-ar permite mai multa implicare si dincolo de momentul punctual al selectarii si evaluarii, poate ca ar creste si sansele ca potrivirea candidatului cu organizatia sa fie mai mare. Dar mai exista si viziunea conform careia HR-ul ar trebui sa isi castige acest rol, sa dovedeasca de ce implicarea sa dupa momentul zero al angajarii este esentiala.
Webinarul de pe ERE la care va recomandam sa participati pe 9 martie 2011 abordeaza acest subiect din perspectiva foarte delicata a integrarii unui manager nou angajat in organizatie. Oricat de eficient si de bine elaborat este procesul de evaluare, exista sanse ingrijorator de mari ca managerul proaspat angajat sa aiba dificultati in a se familiariza cu noua cultura organizationala, cu stilurile de comunicare acceptate, comportamentul sau lasand adesea loc de descrieri cu ajutorul adjectivelor de genul: abraziv, fortat, tensionat etc.
Prezentatorii webinarului isi propun sa demonstreze nu doar ca recrutorul (HR-ul) poate avea un rol critic in „inmuierea” comportamentului noului manager, dar si ca implicarea sa este obligatorie. Dincolo de facilitarea integrarii noului angajat, acest efort al recrutorului il va ajuta sa se pozitioneze in postura la care aspira atat de mult: cea de partener strategic cu rezultate dovedite si a carui activitate aduce valoare adaugata companiei. HR-ul va avea atunci tot dreptul sa se mandreasca cu faptul ca simpla completare a unei pozitii vacante nu este un indicator real de performanta, in vreme ce impactul pozitiv al prezentei noului venit in organizatie este cu siguranta asa ceva.
Afla mai multe detalii si inscrie-te la webinarul Handling Issues With The Abrasive New Executive din data de 9 martie 2011.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam