Tu știi de ce nu ai obținut jobul?
Câți dintre noi, după ce am participat la un interviu, ne analizăm comportamentele și răspunsurile pentru a descoperi ce putem face mai bine data viitoare?
Câți dintre noi, după ce am participat la un interviu și nu mai suntem contactați pentru etapa următoare sau primim un răspuns negativ, luăm în calcul și posibilitatea ca refuzul să nu aibă nicio legătură cu persoana noastră?
Articolul de pe LinkedIn pe care vi-l recomandăm azi ne-a atras atenția pentru că adresează inspirat aceste două stări de fapt. Să vedem, pentru început, care ar fi protocolul de respectat (de către candidat) după fiecare interviu:
- Notează tot ce îți aduci aminte despre interviu (de la comportamente, atitudini, la întrebări și răspunsuri, ale tale și ale evaluatorului)
- Discută cu cineva de încredere despre ce ți-ai notat (e foarte posibil ca pe parcursul discuției să îți aduci aminte aspecte de care ai uitat între timp);
- Învață din experiența prin care ai trecut (e ceva ce puteai să faci mai bine? e vreun răspuns pe care îți dai seama că ai fi putut să îl construiești altfel?) Cea mai importantă concluzie ar trebui să fie aceea că interviurile cele mai bune sunt cele în care ești 100% prezent, nu cele în care, în timpul interviului, stai să-ți analizezi răspunsurile și să te critici pentru ce ți se pare că nu „sună” bine.
- Răsplătește-te pentru ce ai făcut. 🙂
Odată ce ai făcut această analiză în 5 pași, te poți relaxa și considera că, de acum înainte, ce se întâmplă mai departe în procesul de recrutare nu depinde de tine. Poți fii invitat(ă) la un nou interviu sau poți primi un răspuns negativ, oricum, e puțin probabil să poți schimba ceva dacă stai și îți faci griji că nu ai spus ce trebuia când trebuia.
În altă ordine de idei, răspunsul negativ poate fi cauzat de o mulțime de motive care nu au nicio legătură cu tine. Iată câteva exemple. Poate:
- compania a renunțat momentan la procesul de recrutare;
- au scos complet postul respectiv din schema organizațională;
- nici nu intenționau să angajeze pe cineva, ci doar încercau să afle informații din piață;
- au promovat pe cineva din interior.
Toate acestea sunt motive suficient de bune ca să nu îți mai faci griji și să privești cu încredere înainte către următorul interviu.
Descoperă mai multe informații despre această abordare citind tot articolul The Real Reason You Didn’t Get That Job.
Sursa imagine aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam