3 motive pentru care NU trebuie să folosești e-mailul de la job pentru a-ți trimite CV-ul
În cei peste 20 de ani de când lucrez în recrutare, una din greșelile cele mai frecvente pe care le-am întâlnit în CV-uri este utilizarea adresei de mail de la birou pentru completarea datelor de contact și pentru trimiterea aplicațiilor către potențiali angajatori sau firme de recrutare.
Dacă în anii ’90 puteam pune această greșeală pe seama lipsei de experiență a candidaților în redactarea CV-urilor, în anul de grație 2018, atunci când primesc aplicații de pe adresa de la birou de la candidați cu mulți ani de experiență în spate, deja situația mi se pare mai mult decât îngrijorătoare.
Sunt cel puțin 3 motive logice pentru care nu recomand nimănui să folosească adresa de e-mail de companie pentru transmiterea CV-ului:
- Nevoia de confidențialitate – deși nimic din ceea ce înseamnă în zilele noastre comunicare online nu mai poate fi considerat cu adevărat confidențial, nu văd niciun motiv pentru care te-ai expune cu bună știință riscului ca angajatorul actual să descopere că ești în căutare de job. Chiar dacă ești angajat doar pe durata unui proiect și chiar dacă toată lumea din compania în care lucrezi este la curent cu faptul că ești în căutare de oportunități noi, tot nu există niciun motiv pentru care, în epoca telefoanelor inteligente în care setarea unui cont de gmail durează câteva secunde, ți-ai folosi adresa de e-mail de la birou pentru comunicarea cu potențialii angajatori.
- Nevoia de respectare a unor reguli – chiar dacă nu este clar menționat în regulamentele organizației, e-mailul este o resursă a angajatorului pe care trebuie să o utilizezi doar în scopul îndeplinirii responsabilităților jobului tău. Deși e dificil să punem o graniță clară între resursele pe care le folosim pentru muncă și cele pe care le utilizăm în scop personal, când vine vorba de adresa de e-mail, lucrurile ar trebui să fie cât se poate de simple.
- Nevoia de continuitate a comunicării – trimiterea unui CV nu garantează că vei fi contactat imediat. Cel mai adesea, vei primi un răspuns de confirmare a intrării în baza de date, urmând să fii contactat (prin telefon sau e-mail) când apar oportunități potrivite. Dacă, în acest interval de timp, tu schimbi jobul și, odată cu el, adresa de e-mail pe care ai trecut-o la date de contact și (mai grav) telefonul mobil, cum poți să te aștepți la o comunicare eficientă între tine și potențiali angajatori?
Concluzia e cât se poate de simplă: niciodată nu trebuie utilizată adresa de e-mail de companie pentru trimiterea CV-ului sau comunicarea pe subiecte legate de interviuri, oportunități de joburi, evaluări etc.
Folosește-ți telefonul pentru verificarea mailului personal (ideal ar fi să ai un telefon personal, nu unul primit ca resursă pentru jobul tău), asigură-te că actualizezi în permanență CV-ul și că răspunzi prompt la cererile de conectare de pe LinkedIn. În rest, concentrează-te pe utilizarea resurselor de la locul de muncă pentru îndeplinirea responsabilităților și obiectivelor cu care te vei putea mândri la interviuri ulterioare.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam