5 motive pentru care angajatii nu au incredere in HR
Nevoia HR-ul de a se pozitiona ca partener strategic intr-o organizatie este unul din subiectele indelung discutate si analizate pe majoritatea site-urilor internationale din domeniu. E vorba de acea eleganta si ambitioasa privire in sus, de asezarea HR-ului in drepturile sale de factor decizional si nu doar de executor, asezare care cere efort si substanta.
Se vorbeste insa mai putin despre privirea in dreapta sau in stanga, catre cei pe care HR-ul ar trebui sa ii reprezinte in „arena” managementului. Sau ajungem sa vorbim despre asta doar atunci cand ne dam seama ca vorbim mai mult despre sisteme si mai putin despre impactul lor asupra oamenilor, mai mult despre cifre si mai putin despre realitate si, mai ales, cand asta duce la pierderea capitalului de incredere cu care am pornit la drum.
Pornind de la articolul 10 Reasons Your Team Hates You, ne-am gandit la o rescriere a acestor motive in paradigma HR-ului si din punctul de vedere al angajatului care adesea se simte tradat in asteptari si sperante.
De ce nu (mai) au angajatii incredere in HR?
1. Pentru ca pare sa isi petreaca mai mult timp facand analize si elaborand strategii decat comunicand cu si incercand sa ii inteleaga pe oamenii (pe care are spune ca ii reprezinta).
2. Pentru ca lasa impresia ca ii priveste pe angajati ca rotite intr-un sistem si nu ca persoane a caror „functionare” e firesc sa aiba un grad mare de imprevizibil.
3. Pentru ca nu pare sa stie sa le fie avocat si ambasador in fata managementului, evitand sa isi asume responsabilitati si sa se implice in conflictele dintre ei si pozitiile ierarhic superioare.
4. Pentru ca nu pare sa ia nicio decizie pe cont propriu, preferand sa execute decizii impuse.
5. Pentru ca adesea in situatii in care este mai importanta comunicarea vine cu regulamente si formulare care trebuie completate si care nu rezolva de fapt problemele.
Probabil ca lista poate continua (si contextele din fiecare organizatie sa genereze motive suplimentare de nemultumire in randul angajatilor). Ca intotdeauna, este un joc al perceptiilor si subiectivitatii. Problema esentiala este, credem noi, una de credibilitate.
Daca HR-ul a ajuns sa aiba mai multa nevoie de angajati decat angajatii de HR, ce sens mai are efortul de pozitionare ca partener in liga managementului strategic? Nu exista, oare, riscul, de a fi ajuns acolo si de a fi pierdut pe parcurs rostul efectiv al existentei sale?
Cum poate HR-ul sa gestioneze mai eficient perceptiile angajatilor si sa castige intai acolo capitalul de incredere de care are nevoie mai sus?
Afla mai multe aici despre rezultatele unui studiu HR.com care atrage atentia asupra nevoii de a intari increderea angajatilor in HR. Sau acceseaza aici direct graficele cu rezultatele studiului.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam