Secțiune susținută de

Cum se face o oferta de job

Portal HR \ HR Pedia \ Cum se face o oferta de job

Daca ti se pare ca ai scapat de griji in momentul in care ai gasit candidatul potrivit si toti cei implicati in decizia de angajare au fost de acord ca el/ea este cel/cea cautat(a), inseamna ca nu ai mai trecut pana acum printr-un proces dificil de prezentare, discutare si negociere a unei oferte.

Etapa emiterii unei oferte este un moment critic in anatomia unui proces de recrutare si orice simplificare sau tratare superficiala risca sa invalideze tot efortul anterior.

Despre ce este vorba de fapt? Despre o cantitate foarte mare de informatii de care ai nevoie (pentru ca oferta nu ar trebui sa fie niciodata privita unilateral daca te astepti ca ea sa fie acceptata), dar si despre o capacitate bine pusa la punct de a expune (unii ar spune „vinde”) avantajele pozitiei catre angajatul ales.

Articolul pe care vi-l recomandam azi despre cum se face o oferta de job (pentru a fi acceptata) ne-a atras atentia tocmai pentru ca abordeaza problema nu doar din perspectiva financiara la care se gandesc cei mai multi. Ceea ce se ofera printr-o oferta (scuzati-ne repetitia) nu sunt de cele mai multe ori doar banii si beneficiile. De fapt, jobul inseamna o pozitie, o imagine, un plus sau un minus in cariera celui care urmeaza sa il accepte etc.

Iata deci cateva sugestii (credem noi binevenite) pentru cei care fac oferte sau intermediaza oferte (este vorba de recrutorii externi):

1. Inainte de a face oferta, nu uita sa te asiguri ca ai inteles care sunt motivatiile profunde ale candidatului (banii s-ar putea sa fie doar un pretext).

2. Gandeste-te cum ai putea aborda discutia despre job in contextul carierei candidatului.

3. Nu rata elementele aparent banale (dar absolut necesare), de genul: locatie, titulatura, salariu de baza etc.

4. Asigura-te ca ii cunosti foarte bine pe managerii cu care urmeaza sa lucreze noul angajat si mediul de lucru.

5. Pregateste-te pentru o discutie despre viitor – ce ar putea sa devina pozitia in urmatorii 3 – 5 ani?

6. Familiarizeaza-te cu mediul de business in care activeaza clientul si cu provocarile (interesante) care ar putea fi benefice pentru companie si implicit pentru cel care urmeaza sa ocupe pozitia respectiva.

7. Nu-l obliga pe candidat sa faca calcule. Fii pregatit cu toate informatiile de care este posibil sa aiba nevoie (bonusuri etc.)

8. Fii pregatit pentru o eventuala discutie despre motivele pentru care pozitia este vacanta (chiar daca subiectul a mai fost atins pe parcursul procesului de recrutare, mai pot aparea oricand intrebari).

Citeste si celelalte recomandari in articolul How to Make a Job Offer si asigura-te ca urmatoarea oferta pe care o faci va fi acceptata foarte usor.

Data articol: august 12, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam