Hot Now

Studiu LinkedIn – Candidat activ sau pasiv?

21 07 2011, Portal HR , Comenteaza, 6.224 afisari

Interesul lui Lou Adler pentru candidatii pasivi si pentru modalitatile in care companiile pot construi relatii de calitate cu acestia in vederea unor proiecte de recrutare de succes nu mai este de mult o noutate. Daca ne gandim insa la aceasta idee in contextul recrutarii „sociale” si mai ales in legatura cu ceea ce inseamna LinkedIn, studiul pe care vi-l recomandam azi o sa vi se para cu siguranta foarte interesant.

La sfarsitul anului trecut, Lou Adler a derulat impreuna cu LinkedIn o cercetare pentru a descoperi (printre altele) cum se raporteaza cei care au deja un loc de munca la ideea de cautare a unui job nou. Cu alte cuvinte, cati dintre profesionistii prezenti cu profile pe LinkedIn sunt in cautare activa, cati sunt doar atenti la ceea ce se intampla pe piata si cati nu sunt deloc interesati de o schimbare?

Rezultatele au fost urmatoarele:

1. Doar 18% dintre profesionistii care aveau la momentul studiului un loc de munca erau in cautare activa a unui alt job, dar alti 60% erau dispusi sa discute despre o oportunitate interesanta.

2. Strategia de recrutare pe care Lou Adler o denumeste „early bird” are cele mai multe sanse sa dea roade (este vorba de atragerea candidatilor din primele momente ale intrarii lor pe piata).

3. Anunturile traditionale de joburi (afisate in medii traditionale) ajung doar la 23% din baza de candidati potential interesati si interesanti.

4. Candidatii in cautare activa sunt mai degraba cei cu o experienta limitata de munca.

5. Este foarte probabil ca Directorul de Operatiuni de care aveti nevoie sa nu fie printre candidatii activi.

6. Doar pentru ca nu sunt in cautare activa, nu inseamna ca profesionistii „pasivi” sunt multumiti cu locurile de munca pe care le au.

Descarca tot raportul LinkedIn Hiring Survey Whitepaper 2010 si descopera diferitele nivele de interes fata de schimbarea jobului ale candidatilor de care ai nevoie: Foarte activ, Semi activ, Tentat, Explorator si Super Pasiv.

Avand in vedere ca Exploratori sunt peste 40% din profesionistii de pe LinkedIn, s-ar putea sa fie nevoie sa iti revizuiesti strategia de recrutare pentru a ajunge mai devreme si mai usor la ei.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter