Secțiune susținută de

Tu ce faci cu informațiile de pe LinkedIn?

Portal HR \ Opinia consultantului \ Tu ce faci cu informațiile de pe LinkedIn?

Cei care și-au creat un profil pe LinkedIn și s-au înscris în grupuri de interes pentru zona lor profesională primesc probabil deja mailuri periodice prin care le sunt recomandate, printre altele, grupuri similare, știri pe care nu trebuie să le rateze, joburi asemănătoare cu cel pe care îl ocupă sau cu cele pe care le-au ocupat în trecut și informații despre persoanele care le-au vizualizat profilul in ultima perioadă de timp.

Probabil că adesea primul impuls este acela de a verifica rapid numele persoanelor care ne-au vizualizat profilul și de a șterge apoi mailul din Inbox. Din păcate, nu ne punem suficient problema ce putem face cu aceste informații, cum le putem utiliza în avantajul nostru (așa cum, de exemplu, atunci când primim informații despre prosibile joburi de interes pentru noi alegem să cercetăm mai în profunzime informația și, dacă suntem în căutare activă, să trimitem chiar aplicații).

Articolul pe care vi-l recomandăm azi de pe Careealism atrage atenția asupra modalităților prin care putem utiliza această facilitate pentru a profita la maxim de beneficiile pe care ni le poate oferi o prezență bine gestionată pe LinkedIn.

Așadar, data viitoare când mai primiți un mail de la LinkedIn în care sunt enumerate persoanele care v-au accesat profilul, încercați să:

1. Evaluați în ce măsură există o scădere a numărului de accesari ale profilului vostru. O astfel de tendință poate să vă atragă atenția asupra necesității de a face o actualizare a profilului (și mai ales a rezumatului profilului).

2. Contactați la rândul vostru persoana care v-a accesat profilul, mai ales dacă este vorba de un profesionist care lucrează pentru una din companiile de care sunteți interesați.

3. Trimiteți cereri de conectare persoanelor care au fost interesate de profilul vostru, chiar dacă (și mai ales dacă) acestea nu fac parte din cercul imediat de cunoștințe și interese profesionale.

4. Studiați la rândul vostru profilul respectivilor profesioniști. Descoperiți în ce grupuri de dialog sunt înscriși și ce gen de informații îi interesează pentru a putea iniția discuții reciproc avantajoase.

5. Învățați cum să vă optimizați informațiile din profil făcând o comparație între modul în care informația este prezentată în profilul voastru și cum apare ea în profilul celor care au fost interesați să afle mai multe despre voi.

6. Propuneți nu doar conectarea printr-un mesaj de invitație personalizat, ci și o întâlnire față în față, mai ales dacă sunteți într-o perioadă în care puneți mult acces pe networking (și dacă nu sunteți într-o astfel de perioadă, poate că e util să descoperiți de ce este acesta esențial pentru succes profesional).

Aflați mai multe despre cum puteți folosi informațiile pe care vi le trimite LinkedIn citind tot articolul Using The ‘See Who’s Viewed You’ LinkedIn Feature.

Data articol: iunie 11, 2015

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam