10 greseli care duc la esecul unui proces de recrutare
Oricat ar parea de ciudat, una din cele mai mari greseli pe care le fac managerii atunci cand deruleaza un interviu de angajare este sa nu fie atenti... la
– cat de importanta este clarificarea raspunsurilor candidatului,
– limbajul non-verbal si implicatiile sale,
– genul de informatii care sunt omise si motivele pentru care se intampla asta.
Am mai spus-o si in alte articole de pe PortalHR, este esential pentru cel care conduce interviul sa controleze discutia si sa aiba in permanenta in vedere obiectivele pe care si le-a setat la inceput. Un candidat abil poate usor sa preia controlul si sa manipuleze impresiile evaluatorului sau chiar decizia finala.
Articolul pe care vi-l recomandam, 10 Interviewer Mistakes That Lead to a Bad Hire, atrage atentia asupra catorva aspecte cheie care trag un semnal de alarma pentru evaluator si trebuie analizate pentru a garanta o decizie corecta de recrutare.
De la folosirea in exces a unui „noi” vag care nu spune nimic despre rolul punctual al celui intervievat, la o atitudine negativa fata de un angajator sau manager anterior sau tendinta celui intervievat de a vorbi in generalizari, toate trebuie sondate in profunzime.
Cum? Cu intrebari de clarificare si delimitare a experientelor reale.
Cititi tot articolul pentru a vedea lista celor 10 greseli pe care trebuie sa le evitati ca evaluator intr-un interviu.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam