Secțiune susținută de

3 aspecte cheie pentru recrutări de succes

Portal HR \ HR Pedia \ 3 aspecte cheie pentru recrutări de succes

Un proces de recrutare are şanse mai mari de reuşită dacă recrutorii au în vedere obiective bine definite ale profilului de competenţă, performanţă, abilităţi, valori, dar şi motivaţia reală pentru job. În acest fel, procesul de selecție se apropie mult mai bine de atingerea scopului implicit: identificarea unui viitor angajat performant și implicat.

Deşi definirea exactă a profilului cheie în acord cu strategia organizaţională este realmente esenţială, iar tehnica întrebărilor este foarte importantă pentru calitatea procesului de selecție, în realitate sunt puțin recrutorii care pornesc la drum „înarmați” cu toate informațiile și tehnicile de care au nevoie (ca să nu mai vorbim de experiența necesară pentru utilizarea lor eficientă), iar acest lucru devine vizibil în cazul deciziilor de recrutare eronate. Sunt identificați candidați care „par să fie ceea ce căutăm”, „nu sunt ceea ce căutăm dar nu avem de unde să găsim alții”, „nu știm dacă sunt ceea ce căutăm dar trebuie să completăm repede poziția vacantă așa că nu mai putem să pierdem timpul cu alte evaluări” etc.

Chiar și în situația în care procesul de recrutare pornește de la definirea clară a profilului de competență, performanță, motivație și valori, informațiile obținute pe parcursul interviului nu acoperă decât o parte din datele necesare pentru o decizie de recrutare corectă. Pentru poziții cheie ele sunt adesea completate (sau ar trebui să fie) de concluziile unor centre de evaluare, testări specifice, referințe etc.

Articolul de pe Brazen Careerist pe care vi-l recomandăm astăzi pune accentul pe trei factori importanți pentru o mai bună înțelegere a potențialului unui candidat și îmbunătățirea procesului de recrutare. În opinia noastră, acești factori trebuie avuți în vedere pe tot parcursul procesului de evaluare, atât în timpul interviului cât, în momentul alegerii celorlalte instrumente de evaluare cât și în prioritizarea informațiilor și a modului de interpretare a lor.

1. Motivația

Dincolo de studiile de specialitate și experiența relevantă pentru o poziție vacantă, motivația candidatului este unul dintre cei mai importanți factori, deoarece ne ajută să înțelegem interesul real al persoanei pentru acel job. A afla ce anume motivează un candidat să-și concentreze energia și dorința de a da rezultate într-un anumit domeniu sau să vizeze o companie poate fi cel mai bun indicator pentru a stabili dacă este sau nu persoana potrivită.

Iată câteva întrebări utile pentru a afla informații suplimentare legate de această motivație: Ce-ți place să faci la jobul tău? Care sunt factorii (stres, mediu de lucru, dinamica echipei) care te ajută (sau de împiedică) să performezi la locul de muncă?

2. Abilitățile

Aici trebuie avute în vedere competențele și cunoștințele (teoretice și practice) ale candidatului, asimilitate de-a lungul experienței profesionale sau în cadrul diferitelor programe de voluntariat, proiecte etc. În plus, deschiderea și flexibilitatea persoanei de a învăța o abilitate nouă este, de asemenea, importantă.

Pentru a descoperi mai multe despre abilitățile candidatului, încercați să utilizați această întrebare: Care sunt lucrurile la care te pricepi cel mai bine la jobul tău? (evident, ca în cazul oricărei alte întrebări, răspunsul inițial al candidatului trebuie să fie doar punctul de plecare pentru o sondare amănunțită a competențelor și cunoștințelor).

3. Personalitatea

Este cea care ne oferă multe detalii despre compatibilitatea unui candidat cu valorile, oamenii și mediul dintr-o organizație. De fapt, când vorbim despre personalitate în procesul de recrutare, ne gândim la motivația reală și la ierarhia valorilor. 

Pentru ca un recrutor să înceapă să își formeze o opinie despre personalitatea unui candidat, ar putea fi utilă următoarea serie de întrebări: Te simți fericit și confortabil la jobul tău în cadrul organizației? Ce anume te face fericit/mulțumit/nemulțumit etc?

Pentru mai multe informaţii şi exemple de aspecte pe care să le aveți în vedere pentru a crește calitatea proceselor de recrutare pe care le derulați, vă invităm să parcurgeți întreg articolul Recruiters: 3 Important Questions You’re not Asking Candidates.

Data articol: septembrie 24, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam