Hot Now

7 greșeli de evitat când cauți un job

14 10 2014, Career Advisor , Comenteaza, 3.130 afisari

În procesul de căutare a unui job este foarte ușor să dăm vina pe factori externi, care nu țin de noi, pentru a ne explica eșecul. Nimic nou în asta, este vorba despre un mecanism de apărare cât se poate de natural, cu atât mai mult cu cât vulnerabilitatea celui aflat în postura de a căuta activ un job este, adesea, una foarte mare.

E normal, așadar, să caute explicații în exterior și mult mai dificil să își asume o parte din vină pentru faptul că nu primește suficiente invitații la interviuri și, mai grav, nicio ofertă concretă.

Articolul de pe Undercover Recruiter pe care vi-l recomandăm azi ne-a adus aminte de subiecte care revin în discuțiile cu candidații pe care îi vedem zilnic și, pentru că ideile pe care le vehiculează sunt foarte corecte din punctul nostru de vedere și din experiența noastră, ne-am propus să le trecem în revistă.

Ce greșeli fac în general cei care își caută un job și, implicit, ce ar trebui să evite?

1. Se concentrează pe detalii nesemnificative

Grija principală a celui care aplică pentru o poziție vacantă ar trebui să fie aceea de a-și evidenția cât mai bine competențele și modul în care acestea se potrivesc cu profilul cerut. Restul sunt detalii adesea nesemnificative.

2. Își setează greșit așteptările

Poate să fie vorba aici fie de un proces viciat de auto-cunoaștere care duce la „vânarea” unor joburi nepotrivite, fie de absolutizarea unei impresii pozitive cu care pleacă de la interviu și renunțarea la procesul de căutare a unui job în așteptarea unei oferte care nu mai apare.

3. Nu adună suficiente informații despre post, organizație și manager

Luați de „valul” interviului, mulți candidați uită să cerceteze în profunzime natura postului pentru care sunt evaluați. Adesea au tendința de a-și supraevalua competențele, experiențele și cunoștințele, iar consecința poate fi o lipsă de atenție față de aspectele critice ale postului și o înțelegere eronată a responsabilităților.

Descoperiți și restul greșelilor pe care trebuie să le evitați dacă și când vă căutați un job citind tot articolul 7 Job Search Mistakes Every Job Applicant Should Stop Doing. 

Adauga comentariu

Cele mai noi

Investițiile cumulate ale guvernelor și companiilor în îmbunătățirea competențelor și recalificarea forței de muncă ar conduce la  o creștere a  PIB global cu 6,5 trilioane de dolari și ar crea 5,3 milioane de locuri de muncă până în 2030, potrivit raportului “Upskilling for Shared Prosperity”, lansat la Davos de PwC și Forumul Economic Mondial. China […]

Detalii

40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult și mai eficient Sondaj Undelucram.ro despre impactul pandemiei asupra angajaților și angajatorilor Marketingul și HR-ul, departamentele cele mai afectate de pandemie O treime dintre companii au făcut disponibilizări 1 din 5 angajați și-a pierdut locul de muncă Persoanele necalificate și cu studii medii – cei […]

Detalii

Modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajații aflați în telemuncă. Astfel, doar 8% dintre participanți au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council și organizează marți 26 ianuarie, între orele 15:00-17:30, cu o nouă ediție „Cybsersecurity and Digital Resilience”. Acest webcast explorează în principal modalitățile de asigurare și de menținere a securității cibernetice în această perioadă și în viitorul apropiat, dar și […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter