Hot Now

Cele mai eficiente tehnici de recrutare pe care le poți implementa acum

09 12 2014, Career Advisor , Comenteaza, 5.102 afisari

Câți dintre cei care se ocupă frecvent de recrutare nu și-ar dori să poată utiliza tehnici noi, ancorate în realitățile platformelor sociale în care ne petrecem din ce în ce mai mult timp, dar care să nu consume excesiv din bugetul recrutării, să nu fie teribil de complicate sau foarte greu de implementat? În plus, oricât de frumos ar suna ideea de „recrutare socială„, orice organizație care își propune să utilizeze o astfel de tehnică are nevoie să știe, înainte de orice, că ea a fost testată și dovedită viabilă, că poate garanta rezultate bune în marea majoritate a cazurilor.

Pentru că ne preocupă tehnicile de recrutare 2.0 și căutăm să fim cât mai ancorați în acest univers (ceea ce vă dorim și vouă), vă recomandăm azi cel mai recent articol de pe ERE al lui John Sullivan. Acesta explică foarte convingător care sunt cele 12 instrumente de recrutare dovedit eficiente, ușor de implementat și, mai ales, care nu vor goli bugetul departamentului de HR.

Iată 5 dintre ele:

1. Referințele interne – pentru că nicio altă metodă de recrutare nu a dat mai multe rezultate decât aceea de a obține de la angajații de top din organizație numele celor cu care au colaborat anterior și pe care i-ar recomanda pentru angajare. Autorul insistă și pe o metodă concretă prin care se poate implementa o astfel de tehnică, metoda celor 5 întrebări. Iată 3 dintre ele: „Care a fost cel mai performant profesionist cu care ai lucrat până acum?”, „Care a fost profesionistul cu cele mai inovatoare idei cu care ai colaborat până acum?, „Care a fost cel mai bun manager?”.

2. Reangajările – evident, această metodă se aplică doar în cazul profesioniștilor care au părăsit organizația cu ceva timp în urmă de bună voie și care, pe parcursul angajării lor anterioare, au dat dovadă de profesionalism și au obținut constant rezultatele dorite.

3. Referințele referințelor – da, oricât de ciudat ar părea, se pare că una din tehnicile care funcționează atunci când vine vorba de angajări de succes este recontactarea celor care au oferit anterior referințe despre un candidat care s-a dovedit performant ca angajat și obținerea altor recomandări de nume de persoane la fel de bune.

4. Contacte la același nivel – mulți profesioniști de top refuză adesea (și din păcate) să stea de vorbă cu recrutori. Pentru a ajunge la ei, faceți apel la cercul vostru de contacte și identificați persoane la același nivel ierarhic care i-ar putea contacta în numele vostru. Evident, pentru a le cere o astfel de favoare, se presupune că relația pe care o aveți cu ei este una de lungă durată și reciproc avantajoasă.

5. Candidații de „argint” sau de „bronz” – reluați candidații plasați pe locurile 2 sau 3 în procese anterioare de recrutare și verificați în ce măsură s-ar putea califica pentru noile poziții vacante din organizația. Din nou, pentru a putea face acest lucru, se presupune că pe parcursul proceselor anterioare de recrutare ați menținut o relație profesională ireproșabilă cu acești profesioniști.

Descoperiți și celelalte tehnici care vă pot ajuta să obțineți o rată mai mare de succes în proiectele de recrutare, citind tot articolul lui John Sullivan: The Top 12 Most Effective But Easy-to-Implement Recruiting Tools

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE în parteneriat cu Dell Technologies și Intel organizează joi, 16 iulie, între orele 16:00-17:30, evenimentul online cu tema “Leading Change for the Digital Future” care are loc sub umbrela CIO Talks. În ultimele luni am conștientizat cu toții că acum, mai mult ca niciodată, tehnologia trebuie să se afle în […]

Detalii

Deși companiile europene intenționează să accelereze transformarea digitală, este posibil ca investițiile lor mai lente în inovare să nu le permită să ajungă din urmă companiile americane și chineze Două treimi (66%) dintre liderii afacerilor la nivel mondial sunt încrezători că piața europeană va înregistra o revenire relativ rapidă în urma recesiunii economice cauzate de […]

Detalii

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, […]

Detalii

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter