Hot Now

Cum să alegi între candidatul cel mai bun și candidatul potrivit

15 10 2013, Portal HR , Comenteaza, 6.101 afisari

Cei care lucrează în recrutare au auzit probabil de multe ori: „Avem nevoie de cel mai bun candidat de pe piață.” Din păcate, la fel de des, această afirmație ține loc de profil de competență, motivație, performanță și valori iar consecințele asupra procesului de recrutare sunt dramatice: costuri mari, interviuri multe, evaluări superficiale, oferte refuzate etc.

În realitate, nicio organizație și în nicio situație nu are nevoie de cel mai bun candidat de pe piață. Toate organizațiile și în toate situațiile au nevoie de candidatul POTRIVIT. Dar, o să spuneți, dar dacă cel mai bun de pe piață este și cel mai potrivit? 🙂 Evident, acest lucru este posibil, dar cerința „găsește-mi-l pe cel mai bun” nu pune în nicio situație bazele unui proces de recrutare eficient și cu șanse de reușită.

Reputația unui candidat poate constitui o premisă bună pentru un interviu, pentru o evaluare bazată pe criterii bine definite, dar ea nu poate să înlocuiască dovezile de performanță, un sistem de priorități și valori în acord cu organizația care recrutează și, mai ales, nu poate înlocui caracterul. Și pentru că, de fiecare dată când găsim dovezi că nu suntem singurii care gândesc așa, ne bucurăm, ne-am gândit să vă recomandăm un articol de pe Inc.com scris din punctul de vedere al cuiva care nu lucrează în resurse umane dar care, prin natura muncii sale, s-a confruntat de multe ori cu sarcina recrutării celor mai potriviți candidați.

Astfel, autorul atrage atenția asupra celor 5 aspecte pe care le are în vedere atunci când face o recrutare:

1. Există atenție la detalii?

Orice afirmație pe care o face un candidat, fie că este vorba de CV sau de interviu, trebuie dovedită. Orice intervievator/evaluator bun va căuta exemple suficiente pentru a susține competențele pe care își dorește să le identifice într-un candidat.

2. Apar greșeli în CV?

Cu alte cuvinte, caută greșeli acolo unde, teoretic, nu ar avea de ce să existe. În principiu, orice candidat care își trimite CV-ul verifică textul cu ajutorul software-ului cu care l-a redactat. Orice greșeală de scriere/ortografie/gramatică spune ceva despre candidatul care aplică pentru un post vacant și, implicit, despre modul în care acesta își finalizează sarcinile.

3. Cât de pregătit este candidatul?

Sunt puține situațiile în care un candidat intră în contact doar cu persoana care derulează interviul. Până să ajungă în sala de interviu el se „lovește” de câteva persoane (receționista, asistenta etc.) care pot oferi un punct de vedere interesant despre comportamentul/atitudinea celui teroretic interesat de job.

Descoperiți și restul punctelor cheie de urmărit într-un proces de evaluare pentru a identifica profesionistul potrivit (și nu pe cel mai bun de pe piață) în articolul 5 Things I Look for in a Great Job Interview.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]

Detalii

Raluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]

Detalii

Pe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]

Detalii

Zona micilor întreprinzători din România este, în mod tradițional, una extrem de dinamică, zeci de mii de SRL-uri fiind înființate în fiecare an. De la începutul anului și până în prezent peste 56.000 de SRL-uri noi au fost înregistrate, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în timp ce procentul firmelor nou […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter