Cum sa tii legatura cu candidatii pasivi
Oricat de eficiente ar fi eforturile de recrutare activa ale unei organizatii, mai devreme sau mai tarziu se va lovi de o realitate despre care specialistii vorbesc de multa vreme: sunt sanse foarte mari ca acei candidati de care ai nevoie sa nu fie activi, sa nu isi doreasca o schimbare la momentul in care tu ai nevoie de ei si, ca atare, sa nu „citeasca” anunturile tale de recrutare.
Care ar fi solutia la aceasta problema? Lou Adler incurajeaza organizatiile sa diferentieze clar intre mesajele pe care le transmit candidatilor activi si celor pasivi, in vreme ce articolul de pe ERE pe care vi-l recomandam azi analizeaza cateva din metodele prin care se poate „mentine calda” o retea de talente pasive.
Iata si sugestiile care ne-au atras atentia:
1. Dezvoltare de continut pe teme de interes si impartasirea acestor informatii celor potential interesati (nu este vorba aici de anunturi efective de joburi, ci mai degraba de experiente de lucru in organizatie, de provocari si succese etc.)
2. Discutarea stirilor din industrie pentru a sustine un dialog de calitate si mai ales racordat la realitate, de care candidatii pasivi vor fi interesati in orice moment.
3. Oferirea de programe de training pentru atragerea specialistilor si stabilirea contactului cu talentele existente in piata.
4. Comunicarea selectiva a joburilor (nu o lista de joburi active catre toti cei din reteaua ta de talente, ci comunicarea individuala doar a joburilor de care este posibil sa fie interesati).
5. Sincronizarea retelei de contacte cu retelele sociale (LinkedIn, Twitter si Facebook) pentru a putea afla mai usor informatii despre interese si motivatie, schimbari de joburi sau disponibilitati.
Citeste tot articolul 5 ways to engage with Passive Candidates in your Talent Network si descopera ce-ti lipseste din strategia de recrutare actuala si cum iti poti usura accesul la o baza de candidati adesea inaccesibila: cea a candidatilor pasivi.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam