Cum ştii dacă ai fost angajat de un manager bun

De cele mai multe ori, un manager bun va face diferenţa dintre o organizaţie cu angajaţi implicaţi şi performanţi, rezultate foarte bune și un nivel ridicat de profit, și o altă organizaţie unde lucrurile stagnează sau nu merg atât de bine pe cât păreau să anunțe previziunile strategice.
Orice angajat îşi doreşte un manager care să-l asculte, să fie cu adevărat interesat de dezvoltarea lui profesională şi să facă dovada acestor lucruri pe tot parcursul angajării lui, nu doar unul care doar să vorbească frumos despre aceste aspecte în cadrul procesului de intervievare/evaluare.
Atâta vreme cât un manager „jonglează” cu ușurință cu abilitățile unui lider adevărat, va arăta interes sincer față de angajați și va ști când să le ofere suport, acela are toate șansele să câștige admirația, respectul și încrederea celor din jur.
Articolul de pe Recruiter pe care vi-l recomandăm astăzi face referire la câteva practici esențiale ale managerilor adevărați prin observarea cărora angajații pot să îi identifice mai ușor.
Managerii buni:
1. Sunt conștienți de competențele lor și caută noi modalități prin care să-și îmbogățească cunoștințele
Managerul bun buni vor cere constant feedback și îl va folosi constructiv în relația cu angajații. El/ea dispune de un nivel ridicat de inteligență emoțională și de capacitatea de a înțelege cum este perceput(ă) de către ceilalți, fără niciun fel de atitudine defensivă.
2. Sunt empatici
Managerul eficient reușește să înțeleagă înainte de orice, diferite situații, mai mult decât să accepte diferite puncte de vedere subiective sau opinii despre aceste situații. Empatia este considerată a fi o caracteristică personală esențială a sa, definită cel mai bine prin orientarea către ceilalți, capacitatea de a(-i) asculta, de a-i păsa, de a pune întrebări deschise.
3. Păstrează limitele necesare
Managerul buni nu favorizează anumiți angajați și nu se comportă într-un mod care să îi submineaze autoritatea.
4. Critică pe cei din jur cu măiestrie
Atunci când va fi nevoit să facă o observație cu privire la o dificiență de performanță, managerul bun va avea grijă să folosească tehnici de comunicare specifice sau feedback într-un fel care să nu afecteze emoțional relația de supervizare dintre el și angajat. Managerul va face uz de acele căi care vor genera deschidere și informația necesară pentru a îmbunătăți performanța.
5. Folosește (un stil de) coaching
Managerul care se poziționează mai degrabă ca și coach și mentor decât dictator va reuși să creeze un mediu de lucru plăcut, productiv și performant.
6. Transformă conflictul într-o oportunitate
Când un manager va media un conflict, va face în așa fel încât să găsească oportunitățile care ar putea apărea din acel conflict, având o mare receptivitate către înțelegerea membrilor echipei și a obiectivelor acesteia.
Pentru a afla care sunt toate cele 9 metode care îi ajută pe angajați să descopere dacă au parte de un manager bun sau nu, vă invităm să citiți întreg articolul 9 Ways to Assess if You Were Hired by a Really Great Boss.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam