Decizii mai bune în procesele de recrutare
Deși la prima vedere nu poate fi încadrată în categoria cărților care tratează subiecte legate direct de procesele de recrutare, Decisive de Chip Heath și Dan Heath oferă, așa cum subliniază și articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm azi, cel puțin 6 idei esențiale care ne pot ajuta să luăm decizii mai bune (și) în procesele de recrutare pe care le derulăm.
Din prezentarea cărții de pe site-ul celor doi autori, aflăm că cercetările în psihologie au scos la iveală un aspect cel puțin neașteptat atunci când vine vorba de procesul de luare a deciziilor (fie că este vorba de viața profesională sau de cea persnală). Contrar a ceea ce am fi tentați să credem, problemele apar nu pentru că nu am avea suficientă încredere în capacitatea noastră de a înțelege/analiza datele și a lua decizia corectă, ci pentru că avem PREA MULTĂ ÎNCREDERE. Astfel, în momentele în care trebuie să facem alegeri, căutăm inconștient informații care să ne susțină ideile și dăm la o parte ca irelevante informațiile care ne contrazic. Ne lăsăm duși de valul emoțiilor de moment și, din păcate, mecanismul pe care îl utilizăm pentru luarea deciziilor este adesea unul… defect.
Cartea Decisive se bazează pe o analiză detaliată a tuturor cercetărilor pe acest subiect și propune un proces în 4 pași pentru a contrabalansa ideile preconcepute cu care pornim la drum, fie că ne dăm seama sau nu. Lectura promite să ilustreze cum putem lua decizii mai bune prin intermediul unor exemple inedite și răspunsuri la întrebări esențiale cum ar fi: Ce putem face ca să nu revenim obsesiv asupra deciziilor noastre? Cum putem lua decizii în grup fără să afectăm dinamica acestuia? Cum ne asigurăm că nu trecem cu vederea oportunități de a schimba lucrurile în bine doar din teama de a lua o decizie dificilă?
Revenind la procesele de recrutare, câți dintre noi se pot lăuda că nu au regretat niciodată alegerile făcute, că nu și-au dorit niciodată să fi selectat pentru lista scurtă alți candidați? Ca să ne fie mai ușor, iată câteva din sugestiile pe care articolul de pe ERE le selectează din cartea Decisive și care, pe bună dreptate, sunt utile și pentru deciziile din procesele de recrutare:
1. Întrebările dure, neașteptate (care scot candidatul din „zona de confort”) pot îmbunătăți considerabil procesul de colectare de informații pentru evaluare.
2. E de așteptat ca persoanele pe care ni le indică profesionistul din fața noastră pentru referințe să ne spună doar lucruri bune despre el/ea. De ce, dacă valoarea adăugată este aproape nulă, ne simțim împăcați luând o decizie de recrutare pe baza lor?
3. În procesele de recrutare, ambele părți implicate au tendința să prezinte toate informațiile printre filtre „roz”. În consecință, e de așteptat ca deciziile de recrutare să nu fie nici pe departe cele inspirate.
4. Prezentarea realistă a jobului are șanse mai mari să reducă pe termen lung turnover-ul.
Descoperiți și celelalte idei de pus în aplicare pentru decizii de recrutare inspirate citind tot articolul 6 Great Hiring Quotes From the Book “Decisive”.
Dacă v-am trezit interesul față de carte, puteți citi aici primul capitol.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam