Despre ce vorbim când vorbim despre employee engagement
În articolul “E prea devreme sa vorbim de engagement”, Cristian Manafu pune în discuţie câteva aspecte fundamentale pentru HR: implicarea, entuziasmul şi devotamentul angajaţilor. E deosebit de interesant faptul că acestea nu sunt prezentate cu semnificaţia lor specifică interiorului organizaţiei ci cu trimitere spre exterior, unde clientul e central. Tot în aceeaşi manieră trebuie să pună problema şi HR-ul.
Pentru a produce engagement e necesar să depăşim strategiile de motivare şi control. Angajaţii trebuie să fie responsabilizaţi în virtutea rolului lor de stakeholderi, ca împreună cu sarcinile de lucru să livreze şi o imagine pozitivă despre companie, produsele acesteia şi chiar despre ei înşişi (ca angajaţi). Fără acest act de vânzare nu putem discuta de ambasadori de brand la un nivel general în rândul angajaţilor.
Perspectiva asupra engagement-ului îmbină atât elemente de PR (în cauze, pentru că lipsa engagementului e o consecinţă a unei comunicări interne deficitare; şi în efecte, necesitând un răspuns public la articole ca cel scris de Manafu) cât şi elemente de HR (de la motivare şi până la training).
În loc de concluzie, cred că partenerul strategic de resurse umane are un rol crucial în a facilita imixtiunea HR-ului în PR şi invers, atât în ce priveşte comunicarea internă cât şi în cea externă companiei (ne-am pus de accord asupra faptului că cele două departamente trebuie să lucreze mai strâns ca oricând). Dacă organizaţia beneficiază de serviciile unui manager social media, rapoartele şi monitorizările acestuia pot fi folosite pentru a oferi feedback angajaţilor şi a ajusta oscilaţiile nivelului de engagement.
Vă invit să parcurgeţi câteva resurse utile pe această temă, considerată un trend pentru 2012.
1. Internal Communication and organizational employee engagement
2. Employee Engagement Surveys & Whitepapers de la HR Toolbox
3. Responsabilitate socială (portal): Filosofia din spatele stakeholder engagement.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam