Rețeaua de contacte online – cum o dezvolți când nu ai experiență
Monica ne-a întrebat cum se dezvoltă rețeaua de contacte online:
Știu că o rețea de contacte e importantă, dar cum poate fi ea dezvoltată când abia ai terminat facultatea, nu ai experiență multă și nu cunoști persoane din domeniul care te interesează?
Noi îi răspundem:
Am mai scris despre rețeaua de contacte online pe PortalHR, ea rămâne însă un subiect permanent de interes mai ales dacă, așa cum spui tu, nu ai avut încă ocazia să cunoști profesioniști din diverse domenii și să încerci să consolidezi online procesul de networking pe care e bine să îl faci constant off-line.
Iată, așadar, câteva sugestii pentru cum îți poți dezvolta rețeaua de contacte online care să te ajute în carieră:
- Participă la cât mai multe evenimente de business (fie că este vorba de subiecte economice generale, fie de târguri/ conferințe specializate pe anumite teme cheie sau domenii de interes pentru tine) și interacționează cu cât mai mulți participanți;
- Pune-ți la punct profilul pe LinkedIn și asigură-te că te conectezi cu toate persoanele cu care ai avut ocazia să stai de vorbă, nu neapărat din industria sau zona ta de interes (adesea, cele mai valoroase contacte din rețeaua online sunt cele din afara domeniului pe care ne specializăm);
- Înscrie-te ca membru pe diferite rețele/ site-uri/ forumuri care permit dialogul/ interacțiunea.
- Postează conținut de calitate, relevant pentru rețeaua respectivă (de exemplu, pozele din vacanță nu au ce căuta pe LinkedIn);
- Umărește companii care te interesează (poți da „follow” paginilor lor de pe LinkedIn sau paginilor de carieră de pe Facebook) și verifică periodic contactele celor cu care deja te-ai conectat (dacă setările lor permit acest lucru). În anumite situații, poți ruga un contact existent să te recomande unui profesionist pe care vrei să îl adaugi în rețeaua de contacte online pe care o dezvolți în scop profesional.
Rețelele sociale sunt printre cele mai puternice instrumente de networking la ora actuală. Linkedin este de departe una dintre cele mai utilizate, cu peste 433 milioane de utilizatori și conectare gratuită mai ales în scopuri de business. În ultimul timp însă, eforturile de employer branding ale companiilor au impus din ce în ce mai mult Facebook ca mediu de comunicare rapid și eficient între organizații și profesioniști, un motiv suficient de bun să acorzi importanță informațiilor din profil și conținutului postărilor tale.
Nu în ultimul rând, vrem să subliniem încă o dată că rețeaua de contacte online cu adevărat utilă nu se dezvoltă peste noapte. Efortul de identificare de profesioniști interesanți și conectare cu ei trebuie să fie unul asumat, constant și consecvent.
Mult succes!
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam