Altfel de indicatori de performanta
Atunci cand e vorba de un job in vanzari lucrurile sunt destul de simple. Masuram performanta in functie de obiectivele atinse: numar de vanzari, numar de clienti noi, numar de clienti repetati etc.
Dar cum si ce masuram atunci cand jobul implica aspecte mai putin cuantificabile, cum ar fi: dezvoltarea oamenilor, creativitate, inovatie, proactivitate etc?
Dilema aceasta este una dintre cele mai dificile de rezolvat atunci cand vine vorba de un management corect si inspirat al performantei. A transforma ceva volatil cum este inovatia in indicatori pragmatici poate sa para o sarcina sisifica managerilor fara experienta.
Acesta este si motivul pentru care articolul scurt de pe Harvard Business Review care invita la un exercitiu de imaginatie pe acest subiect ne-a atras atentia. Adecvarea indicatorilor de performanta este critica, altfel apare frustrarea si demotivarea, un motiv in plus pentru a-i aborda diferit.
Iata cateva sugestii:
– daca trebuie sa iti dezvolti oamenii, masoara succesul in aceasta activitate urmarind nu atat numarul de oportunitati de training pe care le-ai oferit echipe, cat rezultatele lor de performanta in urma programelor pe care le-au urmat;
– daca trebuie sa promovezi o abordare inovatoare, incearca sa cuantifici mai degraba numarul de idei noi produse de echipa si masura in care ele s-au transformat in proiecte viabile.
Citeste tot articolul Find The Metrics That Truly Measure You pentru a intelege cum poti masura mai bine ceea ce faci/fac ceilalti a caror performanta trebuie sa o urmaresti.
Tu ce indicatori de performanta ti-ai stabili pentru a te asigura ca esti pe drumul cel bun?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam