Secțiune susținută de

Recomandările interne și valoarea lor în recrutare

Portal HR \ HR Pedia \ Recomandările interne și valoarea lor în recrutare

Dacă sunteți sceptici atunci când vine vorba de recomandările venite din partea angajaților pentru pozițiile vacante din organizație, s-ar putea să pierdeți o resursă valoroasă pe care procesele externe de recrutare prin site-uri de joburi nu au cum să o valorifice.

Un studiu Jobvite a scos la iveală faptul că:

  • Un angajat are în medie aproximativ 150 de contacte în rețelele sociale – la 100 de angajați asta înseamnă aproximativ 15000 de contacte (și, implicit, de candidați potențiali);
  • Recomandările interne au cea mai mare rată de conversie aplicant/angajare – cei 7% care aplică sunt responsabili pentru 40% din totalul de angajări;
  • Candidații care aplică în urma unei recomandări interne (atenție! A nu se confunda aici cu „pilele”.) încep să fie productivi în poziția pe care o ocupă mai repede decât cei identificați cu ajutorul site-urilor de joburi sau al celor de carieră;
  • Cei care au aplicat ca urmare a unei recomandări și sunt angajați în urma procesului de evaluare sunt mai mulțumiți de locul de muncă și stau mai mult în organizații.

Voi aveți în organizație o procedură de recrutare prin recomandări interne? Mai exact, ne referim la metode de încurajare a angajaților actuali pentru a recomanda persoane din cercul lor de cunoștințe care ar putea fi compatibile cu cerințele postului vacant. Acești candidați, dacă aplică, sunt evaluați conform procedurii standard.

Află mai multe avantaje ale recomandărilor interne în acest infografic.

Data articol: septembrie 25, 2012

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam