5 lucruri de făcut pentru a îmbunătăţi performanţa angajaţilor
În criză, mai mult ca oricând, managerii unei organizaţii au nevoie de performanţă susținută din partea angajaţilor pentru a genera rezultatele dorite, adesea cu resurse mai puține. Fie că vorbim de instrumente menite să contribuie la creşterea performanţei sau avem în vedere anumite strategii personalizate, un management eficient al performanţei va avea un impact mare atât asupra angajaţilor cât şi asupra businessului.
În acest context, rolul managerilor este unul critic, ei sunt cei care trebuie să își asume responsabilitatea pentru implicarea angajaţilor, pentru creșterea productivității și, implicit, generarea performanței. Articolul de pe TLNT pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuţie motivele pentru care angajaţii nu performează corespunzător la locul de muncă şi menţionează câteva aspecte care trebuie avute în vedere pentru a rezolva această problemă.
Așadar, dacă ești manager și angajații tăi nu performează, gândește-te dacă e posibil ca una din variantele menționate mai jos să fie explicația:
1. Nu eşti suficient de pregătit
Ca manager este important să fii informat cu privire la angajaţi, astfel încât să poți face o evaluare corectă a performanţelor şi (mai ales) obiectivă. De aceea, este util să ceri feedback 360, să strângi informaţii de la ceilalţi colegi sau să folosești diferite alte modalități de strângere de date pentru a avea o imagine de ansamblu asupra unui angajat.
2. Nu ştii care sunt pasiunile angajaţilor
Pasiunea, perseverenţa şi motivarea sunt cele trei elemente care vor ajuta un angajat să atingă un anumit nivel de performanţă, dar şi să aibă o etică a muncii solidă. De aceea, ca manager, este esenţial să înţelegi pasiunile angajaţilor şi să le oferi acele oportunităţi de învăţare/dezvoltare despre care vor vorbi cu pasiune.
3. Nu îţi provoci îndeajuns angajaţii
Dincolo de explicaţia ştiinţifică legată de modul în care se schimbă creierul în funcție de stimuli provocatori, dacă au parte de provocări din partea managerilor, angajaţii vor face dovada dorinţei de dezvoltare şi îşi vor dezvolta abilitatea de a învăţa. De aceea, managerii au misiunea de a ajuta angajaţii să se dezvolte şi să-şi atingă obiectivele oferindu-le provocările de care au nevoie pentru a excela
4. Nu măsori (corect) performanţa angajaților
O altă responsabilitate a managerului este să monitorizeze un angajat încă de la început, pentru ca, ulterior, să poată identifica punctele lui forte şi aspectele care trebuie îmbunătățite pentru a măsura corect performanţa acestuia. Având o evaluare obiectivă a rezultatelor angajatului, managerul va fi în măsură să ofere angajatului un feedback realist privind performanţele sale, dar şi să îl ghideze către atingerea scopurilor individuale și organizaționale.
5. Nu oferi recompense
Recunoaşterea muncii angajaţilor şi oferirea de recompense reprezintă două motive solide pentru ca angajaţii să fie implicaţi şi performanţi la locul de muncă. Absența recomepenselor atrage după sine tensiune și demotivare.
Dacă vreţi să descoperiţi mai multe informaţii despre modul în care puteți îmbunătăți performanța angajaţilor, vă invităm să parcurgeţi întreg articolul numit 7 Things Managers Can Do to Improve Employee Performance.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam