Back to office powered by PortalHR

Tema întoarcerii la birou rămâne una dintre cele mai importante dezbateri în rândul specialiștilor în resurse umane, iar motivarea angajaților reprezintă o adevărată provocare. În luna iunie 2023, PortalHR a propus o serie de materiale dedicate întoarcerii la birou, oferind astfel specialiștilor în resurse umane și nu numai informații utile și surse de inspirație.
Cel mai important element al întoarcerii la birou: autenticitatea
În cel mai recent raport Microsoft Work Trend Index prezentat de Harvard Business Review, 85% dintre angajați au clasat autenticitatea ca fiind cea mai importantă calitate pe care o poate avea un manager pentru a-i sprijini să-și facă treaba. Mai mult, 83% dintre cei responsabili de luarea deciziilor în afaceri consideră că este important ca cei din conducere să se prezinte autentic, nivelul de conștientizare fiind relativ ridicat în toate aspectele. Citește întreg materialul despre autenticitate, aici.
Întoarcerea la birou. Provocări și soluții creative oferite de specialiști în HR din România
Pentru a înțelege mai bine ecosistemul de afaceri din România cu privire la întoarcerea la birou, PortalHR a folosit metoda cercetării calitative pentru a vedea care au fost cele mai importante schimbări în industrii cheie locale.
„Din feedback-urile primite de la candidații implicați în proiectele noastre de IT, impresia noastră este că principalul motiv care ar fi putut genera conflict este neînțelegerea modelului agreat de companie. Cred că tine atât de felul în care s-a comunicat aplicarea excepțiilor, dar și de faptul că multe organizații s-au adaptat la reacțiile angajatilor și-au ajustat strategia în funcție de acestea. Posibil să mai contribuie și faptul că există o încărcătură emoțională mai mare decât de obicei, în fond suntem într-o situație de schimbare, în care iar este nevoie să ne adaptăm, de data aceasta la revenirea în colectivitate. Din punctul meu de vedere, faptul că există excepții și că ele sunt aplicate (de multe ori managerii având libertatea de a decide cum este mai potrivit pentru departamentul lor) este mai degrabă un avantaj și o dovadă că organizațiile au înțeles că one size does not fit all când e vorba de întoarcerea la birou sau de structura beneficiilor oferite angajaților,” explică Mădălina Uceanu, fondator PortalHR și managing partner Career Advisor.
Despre felul în care companiile au recreat mediul de lucru de la birou, PortalHR a întrebat ce activități au fost propuse, astfel încât angajații să se bucure și să mențină un echilibru sănătos între viața profesională și personală la întoarcerea la birou. Principalul beneficiu oferit a fost programul flexibil (76.5%), urmat de evenimente sociale (61.8%), sprijin pentru sănătate mintală (47.1%), workshop-uri de dezvoltare personală (47.1%), spații de relaxare (41.2%), programe de wellness (32.4%), exerciții de teambuilding (29.4%), activități de voluntariat (29.4%), recunoaștere și premii (8.8%).
Întreg studiul poate fi consultat aici.
Tendințe de design și wellbeing la birou
O constantă a ultimilor ani în ceea ce privește trendurile legate de designul interior al birourilor este că locul de muncă se schimbă: fie că se lucrează în regim work from home, hibrid sau full-time la birou, spațiul are nevoie de o continuă transformare.
Pentru a reimagina biroul ca o destinație care susține toate tipurile de muncă și stiluri de lucru, designerii ar trebui să ia în considerare următoarele spații de care orice companie are nevoie pentru un mediu de lucru orientat către angajați și concentrat pe viitor: natura mai aproape de noi, spațiul verde amenajat în exterior, grădini urbane pe acoperiș, birouri care acceptă animale de companie sunt doar câteva dintre noile tendințe de design și wellbeing pentru clădirile de birouri. Informații complete despre aceste tendințe sunt disponibile aici.
Opinia avocatului: principalele aspecte legale pe care angajatorii trebuie să le ia în considerare pentru revenirea la birou
Pentru a înțelege implicațiile din punct de vedere legal ale schimbării formatului de lucru, PortalHR a discutat cu Andreea Suciu, Managing Partner Suciu – Employment and Data Protection Lawyers, pentru o perspectivă mai clară asupra aspectelor legale pe care angajatorii ar trebui să le ia în considerare în contextul schimbării formatului de lucru.
Tematicile atinse în interviu sunt adaptarea contractelor de muncă prin acte adiționale, actualizarea regulamentului intern, implicarea instruirii în domeniul SSM/PSI în desfășurarea activității la birou, regulile și limitările legale privind programul flexibil de lucru și telemunca după revenirea la birou, rolul regulamentului intern în decizia de întoarcere la birou, tratamentul legal al refuzului unui angajat de a reveni la birou și preferința pentru telemuncă, implicațiile legale ale deciziilor luate la nivel global în cadrul unei companii și implementarea acestora în țara de origine, precum și gestionarea conflictelor și disputelor legate de implementarea deciziilor la nivelul grupului. Interviul complet este disponibil aici.
Pentru birou, companiile caută soluții de calitate, sustenabilitate și flexibilitate, anunță un nou studiu CBRE
Un studiu recent publicat de CBRE, liderul mondial și național în servicii și investiții imobiliare comerciale, arată cum companiile și-au crescut cererea pentru birouri de calitate, în București.
La București, companiile sunt în continuare în căutarea unor îmbunătățiri ale standardelor calitative în ceea ce privește spațiile de lucru, în ciuda încetinirii livrărilor, influențate și de evoluția muncii hibride. În timp ce în Europa 60% dintre companii și-au redus suprafața birourilor, în regiunea CEE volumul a fost doar de 42%, potrivit sondajului CBRE European Occupier Survey 2023 care analizează și situația din România. Studiul complet este disponibil aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam