Cum identifici candidații potriviți cu cultura organizațională
Cel puțin la fel de important ca profilul de performanță al candidatului, descoperirea profilului de motivație și valori este esențială pentru o decizie de recrutare pe care să nu o regretați mai târziu. Indiferent cât de bun este un candidat din punct de vedere profesional, dacă nu reușește să se integreze în organizație, să se racordeze la modul în care se fac lucrurile în companie, în timp vor apărea problemele de performanță și demotivarea.
Potrivirea candidatului cu cultura organizațională, ceea ce vesticii numesc „cultural fit’, se evaluează în interviu, pe baza unor informații detaliate și având în vedere atât specificul poziției vacante, cât și al echipei din care urmează să facă față profesionistul și al organizației în ansamblu.
Astfel, pentru a vă asigura că sondați în profunzime acest aspect, vă recomandăm azi un articol care detaliază 5 modalități care, cumulate, vă pot ajuta să aveți informațiile corecte referitoare la „cultural fit”:
Comuncați-i candidatului valorile organizației
Evitați descrierile pompoase și locurile comune, alegeți să vorbiți la modul concret despre cum se lucrează în organizație, despre situații în care angajații au colaborat eficient și ce a însemnat asta, despre așteptările pe care managementul le are de la oamenii din echipă și despre suportul oferit de organizație pentru atingerea obiectivelor de performanță.
Puneți întrebări deschise care cer răspunsuri elaborate.
Sondați motivația candidatului pentru poziția vacantă, descoperiți care sunt caracteristicile mediului ideal de muncă pentru el, discutați despre situațiile în care a colaborat cu alți membri în echipă, despre modul în care a luat deciziile, despre greșelile pe care le-a făcut și despre modul în care a reacționat la greșelile altora. Vorbiți cu candidatul despre ce înseamnă succesul pentru el, despre obișnuințele de muncă pe care le aduce cu el într-o poziție nouă, despre lucrurile care îl definesc și care nu se află în CV.
Organizați interviuri cu echipa
Oferiți-i candidatului ocazia de a sta de vorbă cu echipa din care ar urma să facă parte, descoperiți potențiale probleme de comunicare și lansați diverse subiecte de discuție pentru a analiza modul în care ascultă și se face ascultat.
Plimbați-l pe candidat prin organizație
Analizați-i reacțiile la diverse aspecte mai mult sau mai puțin inedite, modul în care se comportă cu angajați care ar urma să-i fie subordonați și cu cei cărora urmează să le raporteze.
Alegeți persoane diferite
Potrivirea cu cultura organizațională nu înseamnă că toți angajații trebuie să fie la fel. Diversitatea este bună. Ceea ce este important este ca valorile și motivațiile lor să „rimeze” și să nu ducă la conflicte.
Descoperiți mai multe detalii despre fiecare strategie în parte citind articolul 5 Ways to Hire a Candidate that Matches your Company Culture.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam