Secțiune susținută de

Cum să oferi un feedback consistent candidaților

Portal HR \ HR Pedia \ Cum să oferi un feedback consistent candidaților

În procesele de recrutare, subiectul feedback-ului este probabil unul dintre cele mai sensibile. Recrutorilor le este adesea greu să îl ofere, candidații sunt (pe bună dreptate) nemulțumiți că nu îl primesc și „povestea” acesta se repetă la nesfârșit.

Scuza recrutorului este adesea legată de numărul mare de candidați dar, în opinia noastră, nimic nu justifică lipsa unui mail de confirmare a primirii aplicației sau a unui răspuns sincer după un interviu față în față. Tocmai pentru că înțelegem dificultatea oferirii unui feedback consistent, ne-am gândit să vă recomandăm azi un articol care aduce în discuție câteva sugestii/idei pentru ușurarea acestui proces și pentru creșterea relevanței acestui efort (un aspect deloc de neglijat).

Iată, așadar, care sunt modalitățile prin care vă puteți îmbunătăți procesul de oferire de feedback în relația cu candidații dintr-un proces de recrutare:

1. Trimiteți o notificare standard către toți cei care aplică 

Un prim pas simplu de urmat este acela de a confirma primirea aplicațiilor prin trimiterea unui mesaj (email) standard către toți cei care au aplicat pentru o poziție vacantă. 

2. Asigurați-vă că toți candidații implicați în procesul de recrutare înțeleg etapele procesului și la ce trebuie să se aștepte

Sunt frecvente situaţiile în care formularea unui anunţ de recrutare nu este cea mai potrivită. Mai mult decât atât, există informații importante legate de dinamica procesului de recrutare care nu își au rostul într-un anunț de recrutare dar care ajută la o gestionare eficientă a comunicării cu candidații. Acesta este motivul pentru care trebuie să vă asigurați că tot candidații cu care intrați în contact direct (prin telefon sau în cadrul unu interviu față în față) înțeleg care este durata estimată a procesului, etapele și termenele limită.

3. Oferiți feedback tuturor candidaţilor contactați pe parcursul procesului de recrutare

Odată încheiat un proces de recrutare pentru o poziţie vacantă, este recomandat ca recrutorii să ofere tuturor aplicanţilor un scurt feedback cu privire la motivele pentru care au fost respinşi.Ca regulă generală, am recomanda un mesaj scris pentru cei cu care discuția a rămas la stadiul de interviu telefonic și o discuție telefonică în cazul celor care au participat la un interviu. Pentru evitarea nemulțumirilor, candidații trebuie să fie informați la finalul fiecărei discuții când și cum trebuie să se aștepte să primească feedback.

4. Oferă candidaților informații despre motivele incompatibilității cu postul vacant

În afară de răspunsul clasic: “Ai fost sau nu inclus pe lista scurtă” pentru poziţia respectivă, este recomandat ca recrutorii să ofere mai multe informaţii legate de incompatibilitatea candidatului intervievat cu un post. Detalii suplimentare legate de educaţie, experienţă, abilităţi sau potrivire cu jobul respectiv pot fi utile candidaţilor care trimit adeseori CV-ul fără o documentare prealabilă.

În opinia noastră, feedback-ul consistent este cel puțin la fel de important și pentru candidații care merg mai departe în procesul de recrutare. Înaintea interviului final (care adesea are loc cu managerul poziției pentru care se face recrutarea) este util atât pentru ei cât și pentru recrutor să înțeleagă care sunt punctele forte, aspectele pe care ar trebui să le detalieze mai mult sau abilitățile pe care ar trebui să le dezvolte dacă ar fi acceptați pentru poziția vacantă.  

5. Reveniți cu un feedback detaliat după finalizarea procesului de recrutare

Dacă un candidat a trecut cu brio peste întreg procesul de recrutare şi a fost ales pentru poziţia vacantă, este util şi feedback-ul oferit imediat după angajarea lui. O primă evaluare a candidatului (evidenţiind punctele forte) este benefică și crește rata de succes a procesului de recrutare.

6. Creați un pachet special pentru a oferi feedback și informații aplicanţilor

O altă metodă menționată în articol și care se poate dovedi utilă recrutorilor se referă la crearea unui kit (pachet) special care să conţină informaţii esenţiale pentru un feedback consistent: modele de CV, formulare standard pentru feedback general, tipuri de întrebări adresate în timpul interviului și exemple de informații importante în procesul de evaluare etc.

Pentru a afla mai multe informaţii despre celelalte metode utile care vă pot ajuta să oferiți mai mult decât un feedback simplu şi general candidaţilor, vă invităm să parcurgeţi întreg articolul intitulat 16 Steps to Help You Give Job Applicants Solid Feedback

Despre feedback vom vorbi și în cursul deschis de recrutare din septembrie. Află mai multe detalii aici.

Data articol: august 29, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam