Secțiune susținută de

Strategie de recrutare mobilă la Sodexo – studiu de caz

Portal HR \ Actual \ Strategie de recrutare mobilă la Sodexo – studiu de caz

Evoluţia rapidă a tehnologiei din ultimii ani a adus schimbări majore şi în strategiile de recrutare a candidaţilor. Chiar dacă uneori lucrurile se întâmplă într-un ritm mai lent faţă de restul ţărilor occidentale, recrutarea pe piaţa muncii din România trebuie să aibă în vedere și o dimensiune mobilă.

Mare parte din timpul nostru îl petrecem în mediul online, fie că suntem conectaţi la un telefon mobil sau PC, iar atunci când căutăm un nou job, ne ajutăm de aceste soluţii mobile şi rapide într-o proporție covârșitoare. Acestea sunt câteva din motivele pentru care recrutarea mobilă nu mai este de ceva vreme doar o modă, ci o necesitate pentru fiecare organizaţie care vrea să înţeleagă şi să beneficieze de toate avantajele tehnologiei mobile în scopul atragerii de candidaţi potriviţi mai simplu şi mai uşor.

Există deja companii româneşti care au făcut demersuri în acest sens şi au investit în platforma de recrutare online pentru a le oferi candidaţilor o procedură simplă de aplicare pentru poziţiile vacante, dar şi pentru o mai bună comunicare.

Articolul pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuţie un caz relevant pentru acest subiect, mai exact povestea companiei Sodexo care a avut succes în urma implementării şi folosirii recrutării mobile pentru a fi mai aproape de candidaţi şi a le înţelege nevoile.

Ariel Ball, Vice Preşedinte pentru găsirea talentelor la Sodexo , a vorbit în cadrul unui interviu pentru Recruitment Buzz despre decizia de a investi în strategia mobilă de recrutare. Compania a înţeles impactul major al mediului online în viaţa tuturor şi a dezvoltat o strategie de recrutare în această direcţie prin optimizarea secţiunii de cariere a site-ului pentru partea mobilă.

Sodexo a dezvoltat o aplicaţie mobilă numită Sodexo Jobs care să le permită candidaţilor să aplice pentru oportunităţile de joburi disponibile direct de pe mobilul lor. Prin intermediul acestei platforme, candidaţii se pot conecta şi interacţiona mai uşor de oriunde şi oricând. Aceasta este utilă atât candidaţilor cât şi angajaţilor companiei care vor să descopere, să înveţe şi să-şi dezvolte o carieră cu Sodexo.

Această iniţiativă s-a dovedit a fi extrem de benefică, deoarece compania a avut peste 2,700 de descărcări şi 5 angajări cu ajutorul aplicaţiei la doar două luni de la lansare. Pentru a măsura utilitatea aplicaţiei, Sodexo a analizat comportamentul online al candidaţilor şi traficul pe site pentru a identifica numărul celor care accesează aplicaţia de pe un telefon mobil şi ce sistem de operare folosesc.

Toate aceste informaţii s-au dovedit utile şi au confirmat traficul tot mai mare (5000 de vizitatori pe lună) şi accesarea de către candidaţi a secţiunii de cariere de pe telefonul mobil.

În ceea ce privește strategia de recrutare mobilă, responsabilul HR al companiei a făcut următoarele recomandări:

1. partea mobilă trebuie să facă parte din strategia de recrutare alături de alte canale pentru găsirea candidaţilor potriviţi.

2. definirea clară a obiectivelor cu privire la partea mobilă prin punerea unor întrebări esenţiale: E nevoie de un portal pentru partea online/reţelele de socializare? Este necesară o aplicaţie pentru căutarea de joburi a candidaţilor? Se recomandă mai întâi o optimizare a secţiunii de cariere, urmată apoi de un plan strategic de marketing.

3. totul trebuie să se rezume la a oferi candidatului cea mai bună experienţă în procesul de recrutare, indiferent de finalitatea acestuia pentru el/ea.

Concluzia este cât se poate de evidentă: pentru Sodexo, lansarea acestei aplicaţii a reprezentat un real succes într-o lume prezentă tot mai mult în zona online. În plus, un alt aspect util de data aceasta pentru angajaţi este legat de dezvoltarea abilităţii de a se loga la aplicaţie folosind conceptul “o singură logare“. Astfel, angajații trebuie să poată verifica joburile disponibile doar pentru ei, joburi cu 30% mai multe decât cele pentru candidații externi. Implementarea acestui concept s-a dovedit a fi o mare provocare pentru companie tocmai datorităredirecționării către interfața mobilă.

Este de reținut faptul că atunci când dezvoltă o aplicație ce include funcționalitatea ”Aplică”,  companiile trebuie să aibă în vedere integrarea acesteia în ATS-ul (Applicant Tracking System) propriu a mai precizat Ariel Ball, responsabil HR la Sodexo.

Citiți interviul complet pentru mai multe detalii despre implementarea unui sistem de recrutare mobilă la Sodexo: Interview of the month: Ariel Ball

Data articol: februarie 11, 2013

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam