3 reguli pentru titulaturi mai eficiente
De câte ori nu vi s-a întâmplat, din postura de candidați, să nu înțelegeți titulaturile joburilor din anunțurile de recrutare? Evident, nimeni nu aplică doar pentru că i-a plăcut o titulatură (sau cel puțin așa sperăm noi), dar, ca și în cazul primelor secunde din interviu, titlul jobului este esențial atunci când vorbim despre atragerea și menținerea atenției candidaților interesanți.
Ca responsabili cu recrutarea, ne-am dori să găsim o formulă magică prin care să putem comunica, încă din titlul jobului, responsabilitățile, obiectivele, provocările, avantajele poziției respective. Vestea proastă este că o astfel de formulă nu există. Există însă modalități simple prin care ne putem asigura că mesajul pe care îl transmitem este clar și cât mai puțin deformat de jargonul organizațional sau profesional.
Articolul de pe ERE.net pe care vi-l recomandăm azi enumeră 5 reguli cu ajutorul cărora putem „curăța” titulaturile joburilor de detaliile nesemnificative, transformându-le în mesaje eficiente cu șanse mai mari de a atrage candidații de care avem nevoie.
Iată 3 dintre ele:
1. Comunicați exact despre ce este vorba
Titulatura trebuie să redea, pe cât posibil, industria, funcția și nivelul de senioritate al rolului pe care urmează să și-l asume ocupantul postului. O titulatură ca Asistent este mult prea vagă. Asistent Vânzări Indirecte este mult mai clară și transmite mai eficient rolul jobului.
2. Evitați prescurtările/abrevierile
Chiar dacă vă așteptați ca un candidat din domeniu să înțeleagă despre ce este vorba, există riscul ca aceeași funcție/zonă de responsabilități să fie definită diferit în alte industrii și puteți rata candidați valoroși dacă folosiți un limbaj mult prea specific. În plus, orice abreviere „închide” comunicarea, ea este mai degrabă utilă în notițele personale și nu în mesajele către exterior.
3. Evitați superlativele sau expresiile idiomatice
Titulaturi care includ cuvinte de genul: star, fan, guru sunt la modă acum și tendința de a le folosi pentru a atrage atenția este cu atât mai mare. Din păcate însă, motoarele de căutare nu le „citesc” la fel de bine și de ușor ca oamenii, le încadrează adesea greșit și asta crește considerabil riscul ca acei candidați de care aveți nevoie să nu găsească anunțul tău de recrutare.
Descoperiți și alte modalități prin care vă puteți asigura că titulatura jobului pe care îl postați pe site-urile de recrutare transmite mesajul optim și ajunge la candidații de care aveți nevoie citind întreg articolul 5 Rules for Effective Job Titles.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam