Căutarea unui job în varianta masculină și feminină
Atunci când vine vorba de interpretarea comportamentului candidaților, tendința este una de generalizare. Vorbim despre utilizarea platformelor social media, despre networking online, despre trăsăturile care diferențiază generația Y de ceilalți profesioniști, dar ne punem prea puțin problema care sunt diferențele dintre bărbați și femei atunci când vine vorba de căutarea unui job.
Infograficul pe care vi-l recomandăm azi atrage atenția asupra diferențelor subtile dar esențiale, în opinia noastră, dintre comportamentul masculin și cel feminin din poziția de candidat activ. Tonul nu este nicidecum discriminatoriu, ci mai degrabă axat pe ideea de diversitate și pe utilitatea cunoașterii acestor mecanisme de gândire și comportament pentru succesul proiectelor de recrutare.
Iată câteva dintre ele:
– bărbații au tendița să aplice la orice job care îi interesează, în vreme ce femeile citesc cu atenție fișele de post și aplică doar la joburile care par să se potrivească profilului lor de personalitate;
– utilizarea expresiilor masculine sau feminine în anunțul unui job nu îi descurajează pe bărbați dar femeile preferă să evite anunțuri care conțin cerințe de genul: asertivitate, independență, agresivitate, gândire analitică;
– în general, bărbații aplică pentru un job dacă îndeplinesc aproximativ 60% din cerințe, în vreme ce femeile preferă să aplice doar la cele cu care se potrivesc în proporție de 100%;
– bărbații folosesc mai multe platforme sociale pentru căutarea unui job, dar femeile se concentrează de obicei doar pe una din ele.
Descoperiți mai multe despre atitudinile diferite ale bărbaților și femeilor atunci când se pune problema căutării unui job, vizualizând tot infograficul de mai jos:
Sursă infografic.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam