Facebook Graph Search – un nou instrument pentru recrutarea socială
Probabil că aţi auzit deja câteva lucruri despre noul motor de căutare de conţinut lansat de Facebook în urmă cu câteva săptămâni. La fel cum s-a întâmplat şi în cazul aplicaţiei Social Jobs, instrumentul a reuşit deja să provoace diverse reacţii, fiind descris ca “noul prieten al recruiterului”.
Nu ne grăbim să facem încă această afirmație, dar credem că acesta ar putea deveni util în timp persoanelor implicate în procesul de recrutare, alături de Google sau LinkedIn. Graph Search de pe Facebook le va permite utilizatorilor să găsească informații relevante în interiorul rețelei Facebook despre experiența profesională, educația, interesele, aspirațiile candidaților potențiali, deci despre orice detaliu ce ar putea fi util în procesul de recrutare socială.
Pe scurt, instrumentul indexează și accesează foarte repede toate informațiile făcute publice de fiecare utilizator al rețelei de socializare Facebook: poze, like-uri, comentarii, prieteni și orice alt amănunt aflat în mediul online. Practic, este o modalitate mai simplă și mai rapidă de a filtra informația dorită în funcție de căutările făcute în rețeaua de prieteni de pe Facebook.
Facebook Graph Search încearcă să consolideze ideea că social media și căutarea sunt interconectate și devin inseparabile, mai ales cand vorbim despre recrutarea socială și de o cantitate foarte mare de informație disponibilă căreia cu greu îi putem face față uneori.
Momentan, serviciul este disponibil într-o versiune limitată beta, urmând să fie finalizat în perioada următoare. Nu ne rămâne de făcut decât să așteptăm și să vedem produsul final, însă, instrumentul trebuie avut în vedere pentru o căutare mai simplă pe un canal social media accesat zilnic de foarte multe persoane.
Dacă doriți să aflați mai multe informații despre noul serviciu oferit de Facebook, nu ezitați să parcurgeți tot articolul Facebook’s Graph Search Is the Future of Social Recruiting.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam